Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Port Lotniczy w Łodzi. Dobre wyniki działu Cargo [ZDJĘCIA]

opr.wm
Przez pierwszych siedem miesięcy 2013 roku dział Cargo Portu Lotniczego w Łodzi odprawił 1612 ton towarów.
Przez pierwszych siedem miesięcy 2013 roku dział Cargo Portu Lotniczego w Łodzi odprawił 1612 ton towarów. Krzysztof Szymczak
Port Lotniczy w Łodzi i jego dział Cargo odprawia coraz więcej towarów. Przez pierwszych siedem miesięcy 2013 roku łódzkie lotnisko odprawiło 1612 ton towarów. Dla porównania przez cały 2012 rok dział Cargo na Lublinku odprawił 1047 ton towarów.

Z usług działu Cargo Portu Lotniczego w Łodzi korzystają m.in. takie linie lotnicze jak Lufthansa Cargo, SAS Cargo, Air France, KLM, Martinair, Alitalia, Emirates SKY. Wśród spedytorów i firm logistycznych są: DB Schenker, Panalpina, Omega Air, Air Logistics, Express Polska, Polsped, Raben, DHL GF.

Jak informuje Ewa Bieńkowska, rzecznik Portu Lotniczego w Łodzi, sukcesywnie powiększa się też liczba spedytorów i firm logistycznych, współpracujących z naszym lotniskiem. W przypadku obsługi cargo dużym atutem łódzkiego lotniska jest jego położenie w centrum Polski. Innym atutem jest możliwość dopasowania godzin pracy działu Cargo do potrzeb klienta oraz 24 godzinna fachowa i szybka obsługa Urzędu Celnego.

Andrzej Zarzycki, doradca zarządu łódzkiego lotniska ds. cargo mówi: - Dział cargo cały czas się rozwija i dlatego chcemy wyposażyć go w dodatkowy sprzęt do obsługi samolotów oraz rozbudować powierzchnię magazynową z możliwością regulacji temperatury w zakresie od minus 5 do plus 25 stopni Celsjusza.

Przez dział cargo łódzkiego lotniska przechodzą różnorodne towary: od czekoladek przez telefony komórkowe, chemię, po silniki samolotowe, części silników okrętowych, kadłuby śmigłowców i części do platform wiertniczych.

Dział Cargo Portu Lotniczego w Łodzi rozpoczął samodzielne funkcjonowanie 1 stycznia 2012 roku. W ramach przygotowywania zostało przyjętych ośmiu pracowników, którzy odbyli cykl szkoleń zewnętrznych i wewnętrznych. W ciągu roku dział został wyposażony w sprzęt, niezbędny do obsługi frachtu.

Obecnie obsługa frachtu lotniczego na Lublinku to głównie Road Feeder Service (czyli transport na ciężarówkach) oraz drobnego czarterowego ruchu samolotowego. Większość linii lotniczych w swojej działalności posługuje się samochodami, gdyż są one w stanie zabrać ładunki o dużo większych gabarytach niż większość samolotów wykonujących rozkładowe rejsy do i z Polski. W tej chwili większość linii lotniczych lata do i z Polski samolotami wąskokadłubowymi, które posiadają zbyt małe bagażniki aby zabrać ładunki o dużych wymiarach.

Celem łódzkiego lotniska na 2014 rok jest przygotowanie działu Cargo do obsługi samolotów towarowych takich jak szerokokadłubowy MD-11.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na lodz.naszemiasto.pl Nasze Miasto