Pociągi na nowej trasie mają się rozpędzać do 350 km/godz. Planowane rozpoczęcie budowy torowiska powinno się rozpocząć w 2014 roku.
Hiszpańska firma IDOM na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych opracowała pierwszą część inwestycji - tzw. studium wykonalności. W studium tym podano długość oraz trasy, którymi można poprowadzić szybką kolej.
IDOM zaproponowała trzy warianty przebiegu trasy (zob. mapki). PKP wybrały jeden (wariant 1). Zgodnie z nim na Dolnym Śląsku szybki pociąg przejedzie w pobliżu Sycowa, Oleśnicy, Jelcza-Laskowic i Św. Katarzyny. Siechnice będą ostatnim przystankiem na Dolnym Śląsku. Następnie pociąg zatrzyma się już w Nowych Skalmierzycach.
Nie jest to jednak ostateczna decyzja. O tym, czy przedstawiona trasa zostanie wybrana zdecyduje międzyresortowa komisja (w jej skład wchodzą przedstawiciele ministerstwa infrastruktury, środowiska, rozwoju regionalnego, finansów oraz władze województw, przez które miałby jechać szybki pociąg).
Zobacz także: Do Warszawy niecałe dwie godziny... w 2020
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?