Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ostrów: Czeka nas kolejny paraliż komunikacyjny

BIN
Na przyszły rok trzeba było przełożyć remont wiaduktu zębcowskiego, by całkowicie nie zakorkować miasta

Tory kolejowe dzielą Ostrów na dwie części- zachodnią i wschodnią. Komunikację zapewniają wiadukty przy ulicach: Krotoszyńskiej, Odolanowskiej, Parkowej i Brzozowej. Ten ostatni wiadukt nie do końca spełnia swoją rolę. Droga biegnie pod torami, a cała konstrukcja jest zdecydowanie za niska i nie mogą tam przejeżdżać duże samochody ciężarowe, które dowożą np. towar do licznych firm znajdujących się przy ul. Staroprzygodzkiej. Także wiadukt przy ul. Parkowej, delikatnie mówiąc, sypie się. A jego stan techniczny uległ znacznemu pogorszeniu, gdy przez ostatnie blisko dziesięć miesięcy przejął znaczną część ruchu z remontowanego wiaduktu odolanowskiego

– Przejeżdżam tam minimum dwa razy dziennie i widzę jakieś druty zbrojeniowe, odpadający beton – mówi Tomasz Wojciechowski, kierowca z Ostrowa. – Zastanawiam się, czy jazda po czymś takim jest bezpieczna.

Remont wiaduktu przy ul. Parkowej miał ruszyć w tym roku na przełomie lutego i marca. W budżecie miasta zagwarantowano na ten cel 2,5 miliona zł. Pozostałe pieniądze, czyli kolejne 2,5 miliona miało pochodzić z tak zwanej schetynówki. Stosowny wniosek został złożony, a pieniądze przyznane.

Niestety, nie można było ogłaszać przetargu i ruszać z pracami. A wszystko przez przedłużający się remont wiaduktu odolanowskiego. Nikt bowiem nie potrafił odpowiedzieć, kiedy zostanie on ponownie oddany do użytku. Dziś wiadomo, że roboty zakończone będą do 26 kwietnia.

– Nie można jednak w tym roku rozpoczynać już prac przy wiadukcie przy ul. Parkowej, gdyż nie uda się ich zakończyć do listopada, kiedy trzeba rozliczyć się z pieniędzy pochodzących ze schetynówek – mówi Sylwia Nowicka z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Ostrowie.

Aby roboty przeprowadzić sprawnie, trzeba dokonać uzgodnień z zarządcą linii kolejowej i przedstawić mu szczegółowy harmonogram prac, co związane jest z koniecznością opracowania harmonogramów wyłączeń ruchu na przebiegającej linii kolejowej. A to wymaga czasu. Dlatego roboty ruszą w 2014 roku.

– Rozpoczynanie remontu drugiego wiaduktu na początku tego roku, który przejął na siebie główny ciężar ruchu w centrum miasta, byłoby komunikacyjnym zabójstwem – mówi Jarosław Urbaniak, prezydent Ostrowa.

Ostrow.naszemiasto.pl Dołącz do naszej społeczności na Facebooku!

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na ostrow.naszemiasto.pl Nasze Miasto