Spotkanie z udziałem członków Rady, dyrektora pogotowia i jego pracowników trwało ponad dwie godziny. Sprawdzane było przestrzeganie procedur w placówce. Rozważana jest kontrola zewnętrzna.
W sumie na przestrzeni lat 2008 – 2010 do pogotowia wpłynęły 24 skargi złożone na piśmie (2008r. – 12 skarg, 2009r. – 8 skarg, 2010r. – 4 skargi). Natomiast w tym roku wpłynęły 3 skargi. Z tego ok. połowa to skargi nieuzasadnione.
- „W 95 % skargi dotyczą sposobu zachowania lekarza niosącego pomoc pacjentom w ich domach, a nie zespołów ratunkowych. Skarżono się przede wszystkim na to, że lekarze są niemili i asertywni.” – wyjaśniał Zbigniew Kołodziejczyk, dyrektor pogotowia. – „Wobec wszystkich uzasadnionych skarg wyciągnąłem konsekwencje służbowe. Zależy nam, aby pacjenci byli zadowoleni z naszej pracy, chociaż nie zawsze się to udaje.” – dodał dyrektor.
Zaraz po tym posypały się pytania od przewodniczącej Rady Społecznej Pogotowia, wicestarosty Alicji Synowskiej, która chciała ustalić, czy w placówce przestrzegane są procedury czynności medycznych.
- „Niepokojące są docierające do mnie skargi, które dotyczą nieodpowiedniej organizacji pracy w placówce, braku procedur. To ma bowiem wpływ na jakość pracy jednostki.” – mówiła wicestarosta Alicja Synowska.
Dyrektor zapewnił jednak, że kierowana przez niego placówka posiada niezbędne procedury czynności medycznych. Funkcjonują one od lat, są przestrzegane, a każdy pracownik w momencie zatrudnienia w placówce musiał się z nimi zapoznać.
- Może warto zastanowić się nad wdrożeniem w placówce procesu zarządzania jakością ISO. Taki proces pozwoli na przyjrzenie się wszystkim procedurom, ich ewentualnej modyfikacji i stworzenie takiego ich zbioru, aby było to pomocne dla funkcjonowania placówki – proponowała Sabina Cebula z Zarządu Powiatu, członek RS Pogotowia.
Na koniec wicestarosta Alicja Synowska zaproponowała także rozważenie konieczności przeprowadzenia zewnętrznej kontroli w pogotowiu, z czym zgodził się także dyrektor jednostki Zbigniew Kołodziejczyk. Zarówno Radzie Społecznej, jak i dyrekcji pogotowia zależy bowiem, aby z pracy placówki zadowoleni byli jej pacjenci.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?