Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ostrów: Awarie niestraszne nawet w święta

MWE
Przez całą dobę lokatorzy budynków ostrowskiego MZGM mogą wzywać pogotowie techniczne. Najczęściej fachowa pomoc potrzebna jest przy awariach kanalizacji i odpowietrzaniu co

MZGM uruchomił pogotowie techniczne, z którego usług w razie awarii można korzystać przez siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. To duża wygoda dla mieszkańców, zwłaszcza że administrowane przez spółkę budynki do najmłodszych nie należą.

Spółka z ulicy Kościuszki ma pod swoją pieczą 235 budynków. Większość z nich powstała przed rokiem 1945 i z oczywistych względów wymaga ciągłych, bieżących napraw eksploatacyjnych. Stąd właśnie wyodrębnienie przez władze MZGM zespołu utrzymania technicznego, w skład którego wchodzi m.in. pogotowie.

– W momencie zgłoszenia przez lokatora usterki pracownicy naszego pogotowia niezwłocznie podejmują kroki w celu usunięcia awarii lub przynajmniej jej zabezpieczenia, a w terminie późniejszym wykonują już naprawy kapitalne – mówi prezes MZGM Ryszard Wiśniewski.

Dyżurujące pod numerami telefonów 607-545-955 i 607-545-855 pogotowie najczęściej wzywane jest do usuwania awarii wodno – kanalizacyjnych i odpowietrzania centralnego ogrzewania. Ponadto wykonywane są drobne roboty murarskie, montażowe i dekarskie, jak również prace związane z regulacją oraz naprawą stolarki okiennej i drzwiowej.

Prace, które są w gestii właściciela lub zarządcy budynku wykonywane są bezpłatnie. Natomiast kiedy chodzi o roboty związane z utrzymaniem lokalu, które zgodnie z przepisami należą do obowiązków najemcy, MZGM może świadczyć usługi odpłatne. Przykładowo jeśli wezwanie dotyczy zapchanej kanalizacji usterka usuwana jest gratis. Ale jeśli zapchany jest syfon w samej łazience, wówczas mieszkaniec może zlecić prace. Dla wielu, zwłaszcza starszych lokatorów, to i tak korzystne rozwiązanie, ponieważ nie muszą na własną rękę szukać fachowców.

– Posiadanie własnego pogotowia technicznego powoduje, że szereg prac jesteśmy w stanie wykonać sami, bez konieczności zlecania zadań do firm zewnętrznych. A to z kolei umożliwia optymalizację kosztów oraz zapewnia dyspozycyjność w rozwiązywaniu problemów zgłaszanych przez mieszkańców – dodaje prezes Ryszard Wiśniewski.
Niezależnie od zgłaszanych awarii i usterek pracownicy MZGM mają również pełne ręce roboty z przywróceniem ,,stanu używalności’’ mieszkań opuszczanych przez poprzednich użytkowników. Niestety, w bardzo wielu przypadkach są one całkowicie zdewastowane i dopiero po przeprowadzeniu w nich generalnego remontu nadają się do ponownego zasiedlenia.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na ostrow.naszemiasto.pl Nasze Miasto