Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Już dzisiaj finał „Szansy na sukces. Opole 2024”. Zwycięzca zadebiutuje na festiwalu

Już dzisiaj finał „Szansy na sukces. Opole 2024”. Zwycięzca zadebiutuje na festiwalu

Ścieżka pieszo-rowerowa połączy Nowy Kawęczyn z Rawą Mazowiecką

Ścieżka pieszo-rowerowa połączy Nowy Kawęczyn z Rawą Mazowiecką

Polecamy

Te antyczne zboża są najlepsze dla cukrzyka

Te antyczne zboża są najlepsze dla cukrzyka

Miał brzuch jak w ciąży z trojaczkami. Powodem była… kupa

Miał brzuch jak w ciąży z trojaczkami. Powodem była… kupa

Schab duszony z młodą kapustą. Wiosną robię go na okrągło

Schab duszony z młodą kapustą. Wiosną robię go na okrągło