Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Mobilne planetarium Kopernika w Kaliszu Przyjdź i poczuj się jak astronom

Andrzej Kurzyński
Mobilne planetarium Kopernika zawita do Kalisza
Mobilne planetarium Kopernika zawita do Kalisza Piotr Molędzki/Centrum Nauki Kopernik
Planetobus z Centrum Nauki Kopernik 3 i 4 czerwca będzie gościł w Kaliszu w ramach Kaliskich Dni Klubów Młodych Odkrywców. Mobilne planetarium Kopernika odwiedzi kaliską Szkołę Podstawową nr 18. Wszyscy, którzy odwiedzą placówkę, będą mogli wziąć udział w bezpłatnych pokazach planetarium oraz korzystać z interaktywnych eksponatów, a także zadawać pytania i eksperymentować z edukatorami z Centrum Nauki Kopernik odkrywając tajniki kosmosu.

By poczuć się jak astronom, wystarczy podnieść głowę i spojrzeć w niebo. Jak wyglądają najbardziej znane gwiazdozbiory? Gdzie ich szukać? Czy warto? Jest okazja, by się przekonać! Planetobus z Centrum Nauki Kopernik z mobilnym planetarium na pokładzie przemierza Polskę wszerz i wzdłuż, by spotkać się z uczniami. I tak 3 i 4 czerwca z okazji Kaliskich Dni Klubów Młodych Odkrywców pojawi się w Szkole Podstawowej nr 18 w Kaliszu. Inicjatorem przyjazdu Planetobusu do Kalisza jest Centrum Wsparcia Rzemiosła, Kształcenia Dualnego i Zawodowego w Kaliszu.

Wszyscy możemy być astronomami! Ekipa Planetobusu będzie do tego zachęcać, bo astronomia to fascynująca i łatwo dostępna dziedzina nauki. Do obserwacji nieba nie jest potrzebny jest specjalistyczny sprzęt. Wystarczy w bezchmurny wieczór wybrać się w ciemne miejsce, spojrzeć w górę i skupić wzrok. Pomocne są także specjalne aplikacje na smartfony, ułatwiające identyfikację konkretnych gwiazd i innych obiektów.

Wszyscy uczestniczący w nieodpłatnych pokazach mobilnego planetarium otrzymają „Poradnik młodego naukowca - Planetobus”, pełen astronomicznych ciekawostek, informacji o gwiazdach i planetach oraz eksperymentów, które można samodzielnie wykonać w domu. Co przywozi Planetobus? Mobilne planetarium, podróżujące Planetobusem, to duży namiot z dachem w kształcie kopuły o średnicy siedmiu metrów. W środku zmieści się ok 30 osób. Na półokrągłym „suficie” widzowie oglądają pokazy astronomiczne, prowadzone na żywo przez edukatorów z Centrum Nauki Kopernik. W jasny dzień zobaczą niebo pełne gwiazd i poznają najciekawsze konstelacje widoczne aktualnie na niebie. Uczniowie zobaczą między innymi galaktykę Sombrero.