W kwestii remontu mostu i powstaniu w ramach inwestycji kładki pieszo-rowerowej pisaliśmy już w 2020 r. Wreszcie ruszyły prace przy kolejowej przeprawie. W sprawie kładki wypowiada się natomiast prezydent Krystian Kinastowski.
- To zadanie wymaga jeszcze sporo prac wstępnych, tym bardziej, że Miasto musi zrealizować je samo - PKP nie były zainteresowane wspólną budową. Przygotowujemy tę inwestycję. Uaktualniana jest dokumentacja. Niezbędne są uzyskanie pozwoleń - w tym decyzji środowiskowej - opinii i uzgodnień oraz pozwolenia na budowę - nie tylko samej kładki, ale i dojazdów od strony Wału Piastowskiego i ulicy Wypoczynkowej - tłumaczy prezydent Kalisza.
Kładka ma być podwieszona pod istniejący most. Jego konstrukcja zostanie wzmocniona podczas prowadzonych przez PKP prac.
- Koszt tej inwestycji szacujemy na 3,5 miliona złotych. Będziemy zabiegać o pozyskanie dofinansowania na to zadanie - dodaje włodarz miasta.
Historia przeprawy
11 lipca 1902 roku zakończono budowę mostu kolejowego na Prośnie w Kaliszu. Obiekt wzniesiony został podczas budowy Kolei Warszawsko-Kaliskiej. Most kolejowy w Kaliszu ma długość 125 metrów i jest najdłuższy w mieście. Do I wojny światowej biegł nim jeden tor o szerokości 1524 mm. Gdy rozstaw szyn zmniejszono do 1435 mm, dobudowano drugi.
ZOBACZ TAKŻE:
Polub nas na FB
Obserwuj nas także na Google News
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?