Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Trwa remont przyszłej siedziby urzędu gminy

Redakcja
Trwa remont przyszłej siedziby urzędu gminy
Trwa remont przyszłej siedziby urzędu gminy UM Ostrów
W byłym budynku MDK-u, do którego w połowie tego roku przeniesie się urząd gminy trwają prace wykończeniowe. Malowanie ścian, montaż drzwi i podłóg, w łazienkach montaż płytek, wewnętrznych schodów i balustrad, jednym słowem prace nabrały tempa.

Modernizacja budynku podzielona była na kilka etapów. Wykonawca, który wygrał przetarg nie ukrywa, że remont był momentami budowlanym wyzwaniem. Wzmocnienie stropów na poddaszu i piętrze wiązało się z wykorzystaniem ponad 50 ton stali. Wzmocnienia wymagały bowiem 100-letnie drewniane belki. Kolejny etap to termoizolacja budynku. Wymienione zostały wszystkie okna, ściany ocieplono styropianem oraz wełną. Mur od strony ulicy Gimnazjalnej, zgodnie z wytycznymi Miejskiego Konserwatora Zabytków został ocieplony wysoką technologią multiporu.
„Powierzchnia gminy to niespełna 400 metrów kwadratowych, częściowo dzierżawimy pomieszczenia od starostwa powiatowego oczywiście odpłatnie. (…) Obiekt przy ulicy Gimnazjalnej ma prawie 800 metrów kwadratowych powierzchni, czyli podwoi się metraż, którym będziemy dysponować. Nowy budynek urzędu, da także możliwość przeniesienia Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej. Teraz wynajmujemy powierzchnie dla GOPS-u od osób prywatnych. Placówka, w której dziś pracuje 13 osób, przejmie naszą dotychczasową siedzibę przy Al. Powstańców Wielkopolskich.” - mówi wójt gminy Ostrów Wielkopolski Piotr Kuroszczyk.
Remont budynku przy ulicy Gimnazjalnej kosztować będzie w sumie prawie 2 miliony złotych. Pieniądze na remont pochodzą z dwóch źródeł: budżetu Gminy Ostrów Wielkopolski oraz Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Kwota dofinansowania wyniosła prawie 735 tysięcy złotych.
Na parterze budynku znajdą się biura m.in.: obsługi klienta, kasa urzędu, zamówienia publiczne, ochrona środowiska, podatki oraz gabinet zastępcy wójta. Na I piętrze swój gabinet będzie miał wójt gminy, sekretarz, skarbnik gminny, dział księgowości, biuro rady gminy oraz salka konferencyjna. II piętro zajmą działy m.in.: promocji gminy, kadry, płace, sprawy obywatelskie oraz OSP.
Remont rozpoczął się w czerwcu ubiegłego roku.


emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na ostrow.naszemiasto.pl Nasze Miasto