Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Enea ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Będzie musiała zwrócić niesłusznie pobrane opłaty

OPRAC.:
Szymon Paź
Szymon Paź
Pixabay
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta wszczął wobec popularnego w Wielkopolsce dostawcy energii elektrycznej dwa postępowania. Po analizie prezes Urzędu uznał, że firma działała niezgodnie z prawem i będzie musiała zwrócić pieniądze uprawnionym klientom.

Ukryta opłata handlowa

Pierwsze postępowanie dotyczyło umów gwarantujących klientom niezmienność ceny prądu. W zamian za utrzymanie stałych cen Enea pobierała od klientów opłatę handlową w wysokości 20-30 zł.

- Klienci spółki Enea nie byli należycie poinformowani, że po zawarciu umowy gwarantującej stałą cenę prądu, ich rachunki będą wyższe o kwotę opłaty handlowej. W praktyce to właśnie wysokość tej opłaty pozwoliłaby konsumentom rzetelnie ocenić atrakcyjność oferty. Przedsiębiorca ma obowiązek podawać konsumentom informacje w sposób jasny i jednoznaczny

– mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Konsumenci, których reklamacje w tej sprawie były odrzucone, mają prawo odzyskać pieniądze, które wpłacili w ramach opłaty handlowej. Wniosek o rekompensatę konsumenci będą mogli składać w ciągu 3 miesięcy od momentu, gdy spółka indywidualnie powiadomi ich o decyzji Prezesa UOKiK.

Aktualnym klientom firmy, których dotyczy zobowiązanie, spółka przyzna dodatkowo 550 zł w postaci kodu rabatowego do internetowej Strefy Zakupów Enei.

Niesłuszna opłata za wypowiedzenie umowy

Drugie postępowanie dotyczyło warunków, na jakich klienci mogli wypowiedzieć umowę.

- Przeanalizowaliśmy warunki wypowiadania umów i nasze wątpliwości wzbudziły postanowienia, które w przypadku przedterminowego rozwiązania umowy przez konsumenta nakładały na niego zryczałtowaną opłatę. Wynosiła ona 30 zł za każdy miesiąc pozostały do końca trwania tej umowy i nie miała uzasadnienia w kosztach ponoszonych przez spółkę

– mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

W razie wypowiedzenia umowy konsument był zobowiązany do zapłaty kary stanowiącej równowartość opłat handlowych przewidzianych w umowie do końca jej obowiązywania. Zdaniem UOKiK mogło to powstrzymywać konsumentów przed rozwiązaniem umowy.

Enea indywidualnie skontaktuje się z konsumentami, których dotyczy rekompensata i automatycznie zwróci im niesłusznie pobrane opłaty za wcześniejsze rozwiązanie umowy.

Dystrybutor energii uruchomi dla klientów infolinię, gdzie będzie można uzyskać więcej informacji na temat przysługujących im rekompensat.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Obserwuj nas także na Google News

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Czy warto kupować dzisiaj mieszkanie?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Enea ukarana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Będzie musiała zwrócić niesłusznie pobrane opłaty - Głos Wielkopolski

Wróć na ostrow.naszemiasto.pl Nasze Miasto