- Powinno się te prace wykonywać etapami, tak aby zapewnić normalne warunki obsługi. Przecież to jest największy dworzec w naszym regionie. Przewijają się tu setki osób nie tylko z Ostrowa i okolic, ale i z dalszych miast. Tymczasem w jednej małej klitce mieści się kasa biletowa, poczekalnia, rozkłady jazdy i kiosk - mówi jeden z podróżnych.
Pasażerowie skarżą się, że w upalne dni panuje tam duchota, przy której trudno wytrzymać. Na dodatek często czynna jest tylko jedna kasa, do której ustawiają się długie kolejki.
- Aby w przyszłości było lepiej, musi być najpierw trochę gorzej. Mogę zapewnić, że na pewno zostanie dotrzymany termin i dworzec będzie gotowy zgodnie z harmonogramem, czyli na koniec grudnia. Pewne elementy mogą być wykonane wcześniej, na przykład hol dworca. Póki co pasażerowie muszą się jednak uzbroić w cierpliwość, bo obecnie nie mamy żadnej innej możliwości poprawy warunków ich obsługi - mówi Marian Łakomy, administrator ostrowskiego dworca.
Kolej zapowiada, że podczas wakacyjnego zwiększonego ruchu pasażerskiego obsada w kasach będzie większa. Przypomina też, że sposobem na uniknięcie oczekiwania na bilet w kolejce jest skorzystanie z automatów stojących na peronie pierwszym. Niestety, póki co decyduje się na to głównie młodzież. Starsze osoby potrzebują jeszcze czasu, aby się oswoić z tą nowością. Przeszkodą jest także fakt, że w automacie kupimy tylko bilet na przejazdy Przewozami Regionalnymi.
Gruntowną modernizację dworca przeprowadza od kilku miesięcy międzynarodowa fir-ma Skanska, która złożyła najkorzystniejszą ofertę. Cały remont pochłonie około siedmiu milionów złotych. Pieniądze na ten cel wyasygnuje inwestor, czyli spółka PKP Oddział Dworce Kolejowe.
Gmach zasadniczo zmieni swoje oblicze. Projektanci przewidzieli m.in. wyspę zieleni, rozsuwane drzwi z kurtyną powie-trzną, mechaniczny, zmieniający się na bieżąco rozkład jazdy i przeźroczyste zadaszenie nad wejściem. Konstrukcja zadaszenia jest już gotowa. Aktualnie wykonywane są prace związane z ociepleniem dachu gmachu dworcowego.
- Jesteśmy na etapie rozmów z przyszłymi klientami - najemcami dworcowych pomieszczeń. Chcemy, aby wszystkie lokale zostały otwarte równocześnie z momentem oddania dworca do użytku. Teraz mogą oni szczegółowo przystosować lokale na swoje cele, łącznie na przykład z kolorem ścian czy rodzajem posadzki. A podróżni dzięki temu od razu będą mieli do dyspozycji w pełni gotowy dworzec - zapowiada Marian Łakomy.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?