Na potrzebę badania stworzono profil 32-letniej kobiety, która wkrótce przeprowadzi się do badanej gminy. Jej mąż jest zawodowym kierowcą, a ona sama ma dwójkę dzieci. Syn idzie do pierwszej klasy szkoły podstawowej, a córka ma dwa lata i jest niepełnosprawna. Przesłane pytania dotyczyły opieki nad niepełnosprawnym dzieckiem, uczęszczania do żłobka i przedszkola, a także działalności gospodarczej. Korespondencja rozesłana została do wszystkich urzędów w województwie wielkopolskim za pośrednictwem zakładek „zadaj pytanie”, formularzy kontaktowych lub na adres kontaktowy podany na stronie internetowej.
- Celem badania była ocena faktycznej korespondencji elektronicznej, co oznaczało, że przeprowadzający badanie nie ujawnili swojej rzeczywistej roli. Profil tajemniczego e-klienta został stworzony, aby uwiarygodnić badania – wyjaśniają pomysłodawcy badań z UAM.
Autorzy badań przyjęli założenie, że lokalni politycy, włodarze gmin deklarujący otwartość na kontakt elektroniczny z mieszkańcami, dbają o wysoką jakość tych relacji, co przyczynia się do budowania ich wiarygodności i wizerunku w oczach mieszkańców. Przyjęto też założenie, że urzędy nie powinny pełnić wyłącznie funkcji administracyjnych, ale są również pierwszym punktem kontaktowym dla nowych mieszkańców.
Ostrowski urząd zajął w tym badaniu wysokie, trzecie miejsce. Maksymalną ilość punktów magistrat otrzymał za kompleksowość odpowiedzi. Wysoko oceniono także czas odpowiedzi.
Weekend zapowiada się ciepły, ale burzowy. Deszcz nie odpuści, będzie padać w całym kraju
TVN Meteo
Strefa Biznesu: Plantatorzy ostrzegają - owoce w tym roku będą droższe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?